Филолошко-уметнички факултет
youtubefacebooklinkedininstagram

Задовољство нам је да вас позовемо да присуствујете концерту под називом ,,Трајање“ пијанистикње Марије Тимотијевић, асистента са докторатом на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу, који ће се одржати 11. децембра 2023. године, од 18 часова, у Кући Ђуре Јакшића.

Концерт је посвећен солистичкој клавирској музици композитора Владимира Тошића.

Овај пројекат подржао је Сокој из Фонда за културна давања.

Улаз је бесплатан.

Добро дошли!

mt1 page 0001

Директно се анкета може попунити из наставничког портала сваког наставника или уносом приступних података добијених преко имејла на http://anketa.filum.kg.ac.rs.

Branka RadovicСа жалошћу вас обавештавамо о смрти наше драге и цењене професорке, првог декана Филолошко-уметничког факултета, проф. др Бранке Радовић. Њен изненадни одлазак оставља нас у тузи, губећи особу која је оставила неизбрисив траг нашем факултету.

Проф. др Бранка Радовић била је музиколог, музички критичар, професор у пензији Филолошко-уметничког факултета у Крагујевцу и jедна од најзначајнијих личности у нашем музичком, педагошком и културном миљеу. Њена преданост, стручност и посвећеност послу били су извор инспирације за многе од нас. Њено наслеђе и допринос образовању, области педагогије, музикологије и музичке критике остаће трајно упамћени.

Рођена је 1949. године на Цетињу (Црна Гора). Дипломирала је најпре на Филолошком факултету у Београду (1973), а затим и на Факултету музичке уметности у Београду (1974) и својим дипломским радом о опери Сутон Стевана Христића наговестила оперски простор као своје најзначајније музиколошко поље интересовања. Магистарски рад Музичко сценска дела Николе Херцигоње одбранила је 1989. године у Београду, а својом докторском тезом Његош и музика, коју је одбранила на Филолошком факултету у Београду 1999. године, указала је на своје истраживачко упориште ˗ интердисциплинарно поље односа између литературе и музике. Свој професионални рад Бранка Радовић започела је на педагошком пољу, као професор теоријских предмета у Музичкој школи ,,Мокрањац“ у Београду, а у којој је од 1995. до 1999. године такође била и директор. Потом свој педагошки рад наставља на факултетима где је од 1999. године, у звању доцента, а од 2003. као ванредни професор запослена на Музичкој академији у Источном Сарајеву. Радни однос на Филолошко-уметничком факултету заснива 2003. године, такође као ванредни професор, а од 2009. године и као редовни професор на предмету Историја музике. На чело Филолошко-уметничког факултета као први декан долази 2004. године и ту ће функцију обављати до краја 2005. године. Њен декански мандат обележен је озбиљним корацима који су чињени у циљу унапређења Факултета и постављањем чврстих темеља за његов успешан будући развој. Усмерена на подизање стандарда квалитета образовања, проф. др Бранка Радовић посвећено је радила на унапређењу образовних програма и структура Факултета. Филолошко-уметнички факултет под руководством проф. Радовић, успешно је напредовао, а посебно је музички одсек доживео експанзију отварањем неколико нових студијских програма (студија Флауте, Соло певања и Музике у медијима). Током њеног мандата започето је издавање научног факултетског часописа Наслеђе, основана је редакција и утврђена је његова концепција, а зачет је и озбиљан рад на издавачкој делатности публиковањем једног броја драгоцених приручника, уџбеника, књига.

Значајан печат нашој музичкој култури Бранка Радовић даје и као директор опере и театра Мадленијанум. На ту позицију долази 2010. године и остварила је велики број значајних представа и привукла пажњу широке културне јавности и публике.

Бавила се педагогијом, научним радом и музичком критиком. Издала је књиге: Мала историја музике (Удружење музичких педагога Србије, Београд 1992.), Његош и музика (Завод за уџбенике и наставна средства, Београд и Удружење композитора Црне Горе, 2001), Отменост посртања (о Христићевој опери Сутон, Српско народно позориште, Нови Сад, 2002), Горски вијенац и друга музичко-сценска дела Николе Херцигоње (Удружење композитора Црне Горе, Едиција Орфеј, 2002), монографију о животу и раду композиторке Ксеније Зечевић Summa Xenianana (Белеф центар, Београд, 2007), као и монографију о нашем пијанисти који живи и ради у Њујорку, Томиславу Станићу (Радионица душе, Београд, 2010). Теоријска интердисциплинарна књига Партитура рађена је заједно са филологом Слободаном Лазаревићем и сликарем Александром Ђурићем (Zepter Book, Београд, 2010).

Радове из области савремене историје српске музике, историје опере и извођаштва, као и проблеме веза између књижевности и музике објављивала је у домаћим и страним часописима ("Нови звук", "Музикологија", "Наслеђе", "Талас"), као и у бројним зборницима са различитих скупова и симпозијума. Десет година, од 1989. до 1999. уређивала је музички часопис Удружења музичких уметника Србије Pro musica, а више од двадесет година била је стални музички критичар дневног листа Политика. Написала је преко хиљаду страна музичких критика.

Као стручњака за оперску уметност позивају је да предаје на факулетима и институтима у земљама региона. Значајну сарадњу остварује са Црногорском академијом наука и умјетности.

Вишедеценијски рад на фестивалу Мокрањчеви дани у Неготину крунисан је у два селекторска мандата, а била је председник Програмске комисије, као и председник одбора Међународног такмичења Музичке омладине.

У Крагујевцу је именована за директора опере у оснивању и под њеним руководством изведене су опере Станислава Биничког На уранку и Травијате Ђузепе Вердија у Театру ,,Јоаким Вујић”.

Њене иницијативе и претходни напори остали су трајни покретачи за развој Филолошко-уметничког факултета, остављајући наслеђе које је било инспирација за све нас да наставимо устремљено ка високим стандардима изванредности. Нека нам њена посвећеност и трајни допринос буду вечни подсетник на вредности које је живела и промовисала.

У овом тешком тренутку, исказујемо најдубље саучешће породици професорке Бранке Радовић, њеној родбини и пријатељима.

Сахрана и опело ће се обавити у суботу, 9. 12. 2023. године, у 13.00 сати, на Новом бежанијском гробљу у Београду.

Са задовољством вас позивамо да присуствујете концерту студената Катедре за соло певање, који се организује у Кући Ђуре Јакшића, у уторак 5. децембра 2023. године од 19 сати. На концерту ће наступати студенти из класа: редовног професора мр Марине Трајковић Биџовски, редовног професора мр Оливера Њега и редовног професора мр Војислава Спасића, уз клавирску сарадњу самосталног уметничког сарадника Душана Торомана и вишег уметничког сарадника мр Петра Марковића. 

Добро дошли!

5 12 sp page 0001