Концертни подијум
МУЗИКА ПРИЈАТЕЉА
У оквиру
У оквиру новоуспостављене сарадње између Центра лепих уметности Guarnerius у Београду и Филолошко-уметничког факултета у Крагујевцу одржан је концерт 24. маја 2019. године
Катедра за камерну музику ФИЛУМ-а, основана 2010. године, броји професоре и студенте чија се настојања огледају у афирмацији мање познатих дела, као и нестандардних ансамбала. Избегавање учесталог репертоара уметничке музике доприноси већем интересовању, како студената, тако и публике. Добар пример таквог ангажмана представља концерт који је одржан 24. маја 2019. Године у 19 сати, у сали Guarnerius у Београду. Овај наступ је представљао први целовечерњи концерт студената у оквиру новоуспостављене сарадње Филолошко-уметничког факултета и установе Guarnerius. Поред љубитеља музике, извођачи су подржани присуством професора, као и декана ФИЛУМ-а мр Зорана Комадине, редовног професора, без чије подршке концерт не би био ни реализован.
Разноврсни ансамбли, сачињени од једанаест студената из класе др ум. Катарине Радовановић, ванредног професора, акценат су ставили на ретко извођене композиције попут Радићеве соло песме из циклуса Пробуђене сенке оп. 22, бр. 2, Деспићеве Баладе и Шулховог Кончертина. Сликовито дело, Како су Медвед и Маша постали пријатељи Милане Стојадиновић Милић, изведено је први пут након премијере, уз присуство композиторке у публици. Поред афирмације мање познатих дела, на програму су се могли чути и бисери барока и романтизма.
Низањем композиција на сцени, низали су се и различити карактери – од сетног Корсакова, преко аристократског Хендла, до модерног Фереире. Сваки ансамбл бојио је сцену очаравајућом енергијом, која је чак и најмлађима задржала пажњу. Сви присутни сложили су се у једном – студенти су свирали садржајно и ангажовано.
На ангажовани однос студената у великој мери утиче радна етика професорке Катарине Радовановић, која је након концерта изјавила:
,,Као професору ми се чини да је равнодушност младих људи прво средство одбране од безбројни (не)потребних виртуелних и реалних импулса и информација које производи савремено друштво. Од велике је важности да уметник нађе начина да не посустане под тим теретом. Од (будућег) извођача на сцени се апсолутно очекује енергетска размена са публиком. А она никако није могућа ако је извођача на сцени се апсолутно очекује енергетска размена са публиком. А она никако није могућа ако је извођач безизражајан, равнодушан. Због тога покушавам да своје студенте подстакнем да интерпретацији музичког дела прилазе са великим унутрашњим ангажманом и посвећењем. То значи да покушавамо да радимо на томе да извођење увек буде са одговарајућом уметничком (и музичком) аргументацијом и врло сугестивно. Из све снаге подржавам да студенти чешће наступају јавно. Тако ће обогатити своје искуство комуникације са публиком и кроз тај бенефит ће, сигурна сам, развити и већу извођачку одговорност.“
По завршетку, студенти су примили честитке и добронамерне критике. Посебно им је значио коментар композиторке Милане Стојадиновић Милић, која је била веома задовољна извођењем своје композиције. Камерна музика, коју метафорички називамо ,,музиком пријатеља“, изнова је ујединила све присутне те вечери.
Текст приредиле студенткиње III године Катедре за музику у медијима:
Анђела Марковић
Сара Станковић